Tuff tisdag

Sitter och varvar ner medan jag tittar på en krispig bukett tulpaner som Janne köpte hem.
 
 
Det har verkligen gått i ett idag. 20 minuters lunch enda rasten! Mässa och möte på morgonen, sen försökte jag fixa småluckor i administrationen, gudstjänsplanering som efteråt utmynnade i brainstorming kring vårt sjunkande antal verksamheter för vuxna... och där just tovning kom på tapeten eftersom jag visade min vovve för prästen som introducerade mig i tovning. Han hade egna idéer och jag tror att det kanske faktiskt kan bli nåt. Antingen av tovningen eller av mitt "provapå"-koncept där vi har temakvällar i tex frivoliteter, knyppling, virkning, stickning, tovning, broderi mm mm. Eller varför inte båda två? Slängde i mig lunch och fortsatte med andakt till torsdag, förbön till söndag, renskriva caféprogrammet som nu bara har två luckor, besök och sist möte.
 
 
Janne skulle handla men satt i kö från jobbet, så jag sprang in på Konsum och köpte bakpulver. Jens ringde att han var hemma hos oss och han erbjöd sig att hämta Bamse. Han kom till parkeringen utanför jobbet med hunden för att se att jag kom loss efter dagens ymniga snöfall. Det var inga problem, det var mycket snö men den var lätt.
 
Hem och baka sockerkaka med äpplen, Janne kom hem och lagade mat till oss, Jens och Sandra samt två kompisar till dem som oxå dök upp här så det blev fullt runt matbordet. Jättekul! Sen bröt jag upp och åkte till knyppelkursen med min sockerkaka och knyppeldynan.
 
 
Nu har jag varit ute med Bamse och pratat med mamsen i telefonen. Ska försöka varva ner så jag kan sova lite. Läste hela boken om papegojor i går, somnade gott men låg sen vaken flera timmar framåt morgonen. Mycket i huvudet just nu.
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken gullig vovve,har du gjort den? Kram!

Svar: Japp :) Torrtovning! Mitt första försök och det var inte svårt. Jag är inte klar med detaljerna än, men ska försöka göra det i helgen + göra en till. Jättekul! Nåt att prova med pojkarna!!!
Guggelutt

2013-01-17 @ 08:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0