Halloween och Allhelgona...

...har jag inte firat i år, men det har andra i min familj. Rebekka skickade dessa foton från i lördagskväll och söndagsmorse. Sött!
 
 
Andra bilder jag hittat på barnen är dessa:
Monica med Meija                                          Bella och Justin
 
Jag tycker det är kul med allt som gör hösten lite festligare, men vill hålla isär Halloween och Allhelgonahelgen. Halloween är en importerad festighet från USA medan under Allhelgonahelgen minns vi våra avlidna. Ursprungligen var det söndagen vi mindes våra avlidna, då är det nämligen "Alla själars dag" men vi har mer och mer övergått till att sätta ut ljus och annan utsmyckning redan på lördagen som är "Alla helgons dag". Inget fel i det, då är det vackert under hela helgen. Jag tänker ta mig till gravarna under veckan, tror jag. Helgen har jag tillbringat på Sanda efter en fullspäckad vecka.
 
          
           En liten blomma från våra husköpare
 
Veckans början har jag redan skrivit om --> här <-- . Torsdagen tillbringade jag vid knyppeldynan, lunch med en f.d kollega och på kvällen kom de som köpt vårt hus över på fika. De har fem barn och det känns så roligt! Vi hade oxå fem barn när vi flyttade in (och har förstås fortfarande, men de bor ju inte hemma). De hade fyra av barnen med och de strömmade in och tittade överallt. Nu har de bestämt vem som ska bo i vilket rum och de tyckte våra djur var jätteroliga! Själva hade de ett saltvattensakvarium med Nemo-ar och Doris-ar och nu gick de i hundtankar när de ska flytta till ett så pass stort hus efter att ha varit trångbodda i många år.
 
Änglavingar i vitt och silver                                   Druvklase
 
I fredags åkte jag till Linnéa efter rasten. Hon skulle på begravning och jag skulle ta hand om godisarna. Störtmysigt!
 
Småttingarna tar en lur
 
Det finns olika sätt att äta majskrokar på!
 
Att Agnes tittade fram tar jag som en eloge. Hon gillar inte besökare...
 
När Matte kom hem efter jobbet skyndade jag mig till pendeln, hämtade bil och Bamse, packade och for till landet!
 
 
Nu har vi avnjutit två härliga dagar i vårt nya hemma. Igår tog vi det mest lugnt, var in till Strängnäs och så. Idag har vi blåst och krattat tomten från löv plus att Linnéa med familj kom ner en sväng och tittade till sin husvagn.
 
Barnbarn är verkligen livets efterrätt!                                     En rosenknopp i november!
 
Meija och Spike har samma intressen. Här är det rått-dragkamp
 
Jag ska bara.... Joru, försök med den du :O)
 
Nej, det är så härligt här att jag inte förmådde åka hem. Som vanligt. Det blir en tidig morgon imorgon så det är väl bäst att släpa ut Bamse i regnet nu och krypa i säng!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej,
jag googlade på Kinaterapi och hamnade då på din blogg. Läste att du testat denna form av terapi och av inlägget att döma var du lika förvirrad som jag var idag när jag gick från första besöket. Nu känner jag mig väldigt osäker på om jag ska gå tillbaka, därför tänkte jag höra vad du har för erfarenheter nu när det gått en tid? Jag sökte hjälp för oförklarlig trötthet och utmattning.
Hoppas du har tid/lust att svara, det skulle hjälpa mig i förvirringen :)
/Linn

Svar: Hej Linn! Jag köpte 10 gånger i paketpris och jag ångrade mig inte. Det är ju en rätt hårdhänt massage och jag valde till akupunkturen. Det gjorde mig gott även om det gjorde ont ibland och jag kände mig mör efteråt. Men jag var mycket nöjd. Varje gång är olik den andra, men han går igenom hela kroppen varje gång. Nålarna sätts också på olika delar kroppen. Om jag inte vore på gång att flytta från Stockholm hade jag nog kunnat tänka mig att köpa 10 gånger till. På mig har det haft en bra effekt, om inte omedelbar så långtidsverkande mot spända muskler och värk. Jag blev piggare också, men det tog lite tid. Lycka till!
Guggelutt

2013-11-05 @ 21:58:56
Postat av: Linn

Tack snälla för svaret! För mig är det mest aktuellt med akupunktur, han snackade om någon obalans i lever och mjälte. Otroligt ambivalent om det är humbug eller om han faktiskt vet vad han snackar om. Jag är en riktig medicin-tjej (sjuksköterska dessutom) så det känns så ovant att inte kunna relatera till vetenskap (vad jag vet aillafall). Jag får fundera en stund till och förhoppningsvis komma fram till rätt beslut :)

Svar: Obalanser har vi nog alltid i kroppen. Det behöver inte vara så allvarligt, men det kan bli allvarligt om vi lever med svåra obalanser för länge. Det kan vara olika brister som fäller ut i levern t.ex. Men oftast handlar det ju om vanliga obalanser som uppstår i årstidsväxlíngar, förkylning, graviditet osv. Är du nyfiken av dig så testa, annars blir det nog bra ändå :O)
Guggelutt

2013-11-06 @ 22:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0