Intensivkurs för Bamse

Idag ligger Bamse vid mina fötter som en död sill. Han vill inte gå ut, fick släpa ut honom kvart i 12 och då gjorde han snabbt vad han skulle innan han tydligt visade att han ville hem igen. Att det regnar gör väl sitt till, men mest beror det nog på att han gått kurs i helgen och sovit borta, så nu bearbetas all kunskap i hans lilla söta huvud.
 
I lördags åkte vi till Storstaden igen, denna gång till Hundtränarnas lokal i Bromma. Vi gick en kurs förra våren hos dem, då ute på Drottningholm. Det var en kvällskurs på tre gånger... men nu har vi lite svårt med det eftersom vi bor så långt borta så nu passar intensivkurser bättre. Vi anlände lokalen i Bromma ganska så prick 12.00 och under tre timmar fick vi lära oss hur man kan träna vidare på:
 
 
Bamse var duktig, men blev rätt trött innan dagen var slut.
 
Tränar på "var är nosen?"
 
Tränar på "backa"
 
Vila
 
"Buga"
 
Efter väl genomfördkursdag åkte vi hem till Linnéa för umgås och att sova över där.
 
Thyra                                                          Meija
 
Ängla                                                             Spike
 
 
På söndag morgon följde jag med till kyrkan och lyssnade på barnkörens genrep. Ängla skulle sjunga i gudstjänsten, men jag skulle ju med Bamse på hundkursens andra del så jag kunde inte gå. Men det var kul att få vara med på körträningen innan.
 
 
Så ägnade vi eftermiddagen åt kurs, Bamse och jag. Det blev repetition och fortsättning av lördagens övningar.
 
Buga                                                            - Nope, jag tar inte bort den en gång till...
 
"Sova" kan han!
 
 
På hemvägen svängde jag av till Lilla Essingen och hälsade på i Su´s Boutique Oopzi. Urmysig liten butik!
 

Idag har varit en deppardag. Dels är jag trött efter helgen, regnet har vräkt ner hela dagen och Bamse vill bara sova. Ingen idé att kliva ur sängen liksom. Sådana dagar behövs också, om inte till annat så till kontrast mot allt det goda i livet.
 
Imorgon är en ny dag. Då står bland annat fågelkurs på menyn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0