Åttonde dagen med LCHF samt finbesök!

Janne smög iväg en stund efter fem imorse. Det är tredje dagen han har dagpasset, en dag kvar sen är det dags för kvällspass... men han är ledig i helgen. Jag sov gott för första gången på nån vecka. Såg slutet av en film med Bruce Willis medan Jens och Bitchen snarkade i soffan mittemot, sen somnade jag faktiskt och det var så skönt. Vaknade vid åtta och låg och funderade till halv tio, då gick jag ut med hundarna och väckte Jens. Så blev det frukost och prat. Han är förkyld och hade fått jätteont i nacken så jag tappade upp hetvatten i en petflaska som jag virade in i en handduk och som han fick ligga på medan en Alvedon verkade.
 
 
En stund efter ett gick vi ut på långpromenad.
 
 
Innan han åkte fikade vi. Sen rev jag i kartongerna för att hitta den uppsats jag skrev på uppsatskursen för 2 år sen... Ska kolla om jag kan använda den till ett uppslag för Masters-ämne... måste ju börja tänka på det nu för att det inte ska bli panik i maj.
 
Vi har haft en jättefin fjäril som flugit runt här ett par dagar. Den satt och fladdrade i köksfönstret och såg inte helt kry ut. Jag tog upp den och försökte mata den med sockervatten. Det går ju inte att tvångsmata en fjäril eftersom de suger upp nektar med sin snabel, jag mer eller mindre la huvudet i en droppe sockerlösning. Men det hjälpte inte. Nu ikväll var det död. Men det var ett mysigt sällskap så länge det varade.
 
 
Sen började jag baka bröd till middagen och började förbereda resten. Janne kom hem och tog ut Bamse medan jag svängde ihop middagen
 
Frukost idag blev äggstanning på äggvitorna från pajen igår samt några hela ägg, bacon samt en skiva Low Carb-bröd med smör, skinka och paprika.
 
Lunch blev fyra paranötter.... var fortfarande mätt efter frukost.
 
Till middag gjorde jag räk-avokadoröra samt sesambröd.
 
 
Nu blir det en lugn kväll...

Kommentarer
Postat av: Ullsag

Ingen som har skrivit hos dig. Synd det är fint du gjort skrivet och jättefina bilder på hunden och annat. Gott nytt år på dig

2019-12-28 @ 22:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0