Tänker för STORT

Igår på söndagen tog vi en vilodag. Vi bänkade oss i TV-soffan och såg skidskytte och sen massa spännande på Kunskapsjournalen. Välbehövligt, verkligen.
 
Två nya kompisar klara!
 
Bamse och jag var ute en lång promenad mitt på dagen och njöt av snön.
 
 
Idag däremot har vi jobbat hårt. En ny prioriteringsordning där Janne burit upp ännu mer till grannens bod. Vi måste ha svängrum när Janne börjar sätta upp nytt vitrinskåp, monterar sängen och sånt. Jag har packat ur flera kartonger och nu står påsar, säckar och en kartong för vidare leverans till Linnéa, Monica, Andra Varvet, Solgårdens auktion och soptippen.
 
 
Det är faktiskt bra att sortera på plats. Nu ser jag direkt vad som ska vara kvar och vad som ska bort vartefter jag plockar upp. Jag märker att jag fortfarande tänker för stort. Det är inte det lättaste att veta hur man lever i ett 2-personers hushåll när man är van att tänka betydligt större. Det har varit avvänjning att inte köpa storpack, att ofta bara planera för mig själv... Det märks fortfarande i vissa delar som servetter, bomullspinnar... och Janne kom idag in med tre öppnade diskmedelsflaskor som han tagit från "gamla hemma" men glömt i bilen. En är från båten sen i somras men varför båda de andra var öppna kan jag inte svara på. Vi har redan två öppnade flaskor härnere. Bara att diska på! Och inte mindre än SJU öppna curry-burkar! Var har vi haft dem??? I "gamla hemma" fanns möjligheter att gömma och glömma men här är det för litet, allt syns. Underbart!
 
Men det är nu när allt är samlat som jag ser hur många bunkar/skålar vi har och vad vi kommer att använda samt vad som bara fyller utrymmen. Att flytta från 170 kvm till 60 kvm som redan är möblerat är verkligen härligt och jag sorterar bort dammsamlare och överflöd. Känns som sinnet lättar i takt med att jag gör sig av med grejor.
 
 
Nu har vi gjort kväller och jag spanar in vad Bekki haft för sig i Egypten. Snorklat med delfiner minsann! Men ännu inga delfinbilder...
 
Skål på dig också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0