Räkafton med tillbehör

En skön dag blev det igår. Fäste trådar i alla de "african flowers" jag gjort hittills för nu har jag bestämt att de ska se ut så här:
 
 
Spolade även på 18 par knyppelpinnar svart silke för att testa "Lågorna" ett nytt material + ny färg. Ska bli kul att komma igång med det och det är perfekt att knyppla i svart utomhus. Inomhus blir det väldigt jobbigt för ögonen, men ute går det jättebra. När jag knypplade 2,5 meter svart "korall" till Monicas brudslöja gjorde jag det under båtsemestern vilket var väldigt skönt.
 
På kvällen kom bonden och hjälpte Janne att få över bottenplattan till min bod. Jag hjälpte Janne med gästhusets bottenplatta och det var inte skönt för diskbråcket. Bonden tog grävaren till hjälp.
 
 
Ett par timmar senare kom han och frugan över på räkafton.
 
 
Dagen har börjat lugnt och varmt. Janne och jag har rest en vägg till gästhuset och vi har haft besök av en Vinbärsfuks. Snart får vi annat besök.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0