Utomhus!

 
Det blev en söndag i hängmattan! Inte bokstavligt med bildligt. Låg i glaspaviljongen och läste bok, det var ungefär det jag "orkade". Eller snarare hade lust med. Och jag orkar inte längre känna att jag borde göra något nyttigt. Varför ska jag behöva förklara mig och försvara mig? Jag har inget jobb, jag pluggar halvtid och har precis tentat, jag har gjort det jag kan på tomten, varför ska jag bara rusa runt för att "vara nyttig"? Glöm det! Jag mår bra och tänker fortsätta med det!
 

Idag har det varit lite mer action. Jag hämtade en väninna som tagit sig till Strängnäs och vi har tillbringat dagen på vår altan och i skogen. En mycket givande dag! Vi avslutade dagen i Strängnäs på den Grekiska Tavernan som öppnat sin utomhusservering. Dagen började med riktig sommarvärme, men efter vår långa skogspromenad tornade mörka moln upp sig och det började blåsa. Vi härdade ut iklädda filtar på utomhusserveringen och när jag lämnat min kompis såg jag på bil-termometern att det bara var 10 grader... och när jag kom hem hade det sjunkit till 9. Jag tog vinterjackan när jag gick ut med Bamse, men behöll sandalerna på, nån hejd får det vara på eftergifterna!.
 

Bamse är kissad, disken diskad, tanten pömsen och sängen hägrar.
 
                                  
                                                                  Nattinatti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0