En ledig dag mitt i veckan

En riktig tahandommigsjälvdag! 
 
Gick upp kl 8.00 och körde Bamse till dagis till 9.00. Struntade i sminket, satte mig på svärmors inglasade balkong och njöt av morgonen med en andra kopp kaffe. Klockan 11.00 hade jag frissatid och hon fixade mina ögonbryn oxå. När hon rycker dem brukar tårarna rinna och jag nyser hysteriskt så nej, smink är ingen bra idé!
 
 
Idag hade hon fått för sig att göra mitt hår i en mycket klarare röd nyans än förut. Hon är rolig tycker jag, hon vågar lite! I augusti förra året började vi med en mjuk kastanjebrun färg under och en blond färg över, sen blev det en svart underfärg i oktober. Efter det har det gått mer och mer åt det röda hållet och idag fick jag oxå en knallröd slinga under luggen.
 
 
Efter mitt två timmar långa frissabesök, men kaffe latte och munk, nya färger i håret, föning och klippning samt nya ögonbryn, kramar och ny tid så gick jag över till Kinesen och åt lunchbuffé, tog T-banan till stan för själavård, hem och hämta Bamse och ge honom mat, jag stod över middagen för jag var ff mätt efter buffén, kvalitetstid med Bamse i soffan och kvart över 6 iväg igen. Knyppling på schemat.
 
 
Idag har jag börjat med spindelmönstret i en lite större variant. Jag har oxå stuckit upp de två mönster från sommarens analys-spets som jag ritade i ett större format söndags. Vi får se hur mycket jag hinner knyppla till nästa tillfälle... spindelmönstret tar mer eller mindre en heldag och även provspetsarna på analysen kan nog ta en dag... men jag är ju så nyfiken på hur det ska bli!
 
Nej, nu har Bamse och jag gjort Rådsparken osäker. Bamse har somnat i sin lilla korg och jag ska väl göra detsamma (fast i sängen då)...
 
Fridens liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0