Fredagsmys

Idag har vi tagit det lugnt. Både Janne och jag har varit lediga. Jag hade tänkte knyppla och Janne åka och täcka båten för vintern... men igår när Janne hjälpte en kompis att göra iordning tomten för vintern fick han in en lång tagg av amerikansk hagtorn genom skon och in i foten. Han har rejält ont och antagligen kan det ha blivit en liten inflammation inne i foten, men jobbet måste ju göras. Jag följde glatt med och jobbet blev gjort med gemensamma krafter.
 
Kapellet byts ut mot det gamla slitna
 
Bamse kollar av att omgivningarna är säkra!
 
När både matte och husse jobbar i båten måste Bamse vara med. Han ville INTE vara ensam nere på marken fast han fick springa lös vart han ville.
 
Ett hål i taket på det gamla kapellet. Så gör man inte med kapellet man använder på somrarna!
 
Det känns tryggt att Bamse har koll på fientliga flugor i båten!
 
Bamse håller vakt!
 
Vi täckte båten under halv storm och då blir det ordentligt! Detta borde hålla hela vintern utan problem!
 
Vi handlade lite småsaker på hemvägen. Janne köpte billiga kronärtskockor häromdan och dem bestämde vi oss för att göra ordning idag. Men vad äter man till kronärtskockor? Jag har absolut ingen aning men fick istället för mig att göra tapas på svenska... typ. Eller vi kanske kallar det snittar? Jag vet inte. Gott blev det och mätta blev vi.
 
Räksmörgås med ägg samt romansallad och majonäs, rökt bog med pepparotsgrädde, avokado/mozzarella-snittar, tomat/mozzarella-snittar, rökt bog med mozzarella och tomat, kronärtskocka med skirat smör samt avokado/cremefraichröra och pepparotsgrädden som blev över. Alla tankar på ostkakan har vi övergett, den får stå kvar i kylen!
 
Inget mer att tillägga. Nu går vi in i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0