Lång söndag

Imorse skrev jag en lista över saker jag borde göra under dagen... och jag har väl fixat det mesta men också lite annat.
 
 
Svamp - Men innan jag tog hand om den gick jag ut med Bamse för att se om jag hittade lite mer svamp och det gjorde jag. Lite mer än en liter!
 
 
Så jag rensade den innan jag gick in för at förvälla den vi hittade igår. Den blev varsin kantarellmacka till lunch samt en del till frysen.
 
Tvätt - check!
 
Tidningar - sorterat och klart!
 
Löv - dem fixade Janne medan jag fixade svampen.
 
Ragnar - Bytt i buren!
 
Blommor - aj sjutton... de måste jag ta innan jag går och lägger mig!
 
Akvariet - det gjorde Janne och jag ordentligt tillsammans, "dammsög" sanden, rengjorde filter, pump och glas.
 
 
Päls och klor - två klor av fyra nödvändiga på Bamse. Pälsen borstar jag imorgonbitti.
 
Knyppling - 19 par pinnar är påspolade till på tisdag då jag ska göra om spindlarna i ett likadant men större mönster.
 
 
Packa - ja det har jag kvar! Jag får låna lägenhet i Stockholm ett par nätter...
 
Sen har jag ritat min spetsanalys i två större varianter. Jag har packat grejor och ska fråga min knyppellärare om jag kan få låna ett lämpligt underlag så jag kanske kan sticka upp mönstren på tisdag.
 
 
Fjällbackamorden nu, sen Bamsenad och säääääng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0