Tisdag ser jag mig omkring....

 
Nja... det är väl en sanning med modifikation. Ser sig om gör man väl alltid, men i ramsan så är det väl lite halvslappt menat, och slappt är det inte just nu, inte nånstans. Förmiddagens besök ställde in, men istället blev det ett långt och tungt samtal på telefon. Flera små gula lappar hade kommit in vilka jag ringde igenom dessutom och ovanpå det lite andra arbetsuppgifter som t.ex sorgegruppsplaneringen och utbetalningssvårigheter.
 
 
Hann slänga i mig en matlåda innan jag lubbade till kyrkan för vardagsmässa, sen personalmöte, planering för Stilla Dag, sorgegrupp ... som drog ut ordentligt på tiden... och till sist meditation i kyrkan.
 
 
Det är både en fantastisk årstid och en fantastisk kyrka att ha dessa kvällsmeditationer i. Nästa gång ska jag köra själv, det blir spännande!
 
Efter meditationen åkte jag hem till Jens, Sandra och Bekki. Det kändes skönt att Jens hämtade Bamse från dagis idag, annars hade det blivit katastrofläge med sorgegruppen som drog ut på tiden. Häckade en stund framför TVn en liten stund, tog ut hundarna på kvällspromenad och bäddade sen i soffan. Hade sovit hyfsat gott om inte Bamse väckte mig flera gånger genom att slicka mig i ansiktet och tydligt visa att han tyckte vi kunde åka hem nu...
 
 

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Ramlade in genom Twinglysök. Du verkar ha ett gediget arbete må jag säga.
Kyrklivet är ofta fint, men ack så krävande.

Svar: Krävande men också givande, Kyrksyster :) Twinglysök? Vad är det? Har aldrig hört talas om det. Guggelutt
Guggelutt

2014-10-29 @ 20:49:16
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/
Postat av: kyrksyster

http://www.twingly.com/search

Det är en ganska bra sökmotor där man kan söka på vissa ord och får upp en mängd bloggar.

Svar: Aha! Vad sökte du på för ord när du hittade mig undrar jag, nyfiken i en strut :)
Guggelutt

2014-10-30 @ 20:36:42
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/
Postat av: kyrksyster

Kyrkan - tror jag.

2014-10-30 @ 21:08:05
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0