Jobb-söndag och ledig måndag

Igår hade jag en fantastisk arbetsdag. Först lämnade jag Bamse hos Jens före halv nio för jag skulle jobba i gudstjänsten, och det är inte så ofta. Men igår var det diakonins dag och då ville jag verkligen jobba, och så kunde jag fylla på med arbetsuppgifter även efter högmässan. Och före. Före högmässan hann jag upp till Älvsjö station och köpte terminskort åt två barn så de kan åka till skolan.
 
                                     
 
Jag var lite nervös inför högmässan för jag skulle sjunga kyriet. Det har jag aldrig gjort, och jag hade inget instrument att ta ut melodin på hemma. Inte för det var så många noter, men man vill ju att det ska bli rätt. Det blev rätt och det var jätteroligt att få göra det. Sen sjöng prästen ärat och det kändes jättefint att få dela på det denna speciella diakonidag. Hon och jag dukade även för nattvarden tillsammans, delade den och dukade av. Min diakonkollega hade hand om bönerna. Det kändes jättefint! Men nästa år skulle jag vilja belysa hela diakonins månad, som ju börjar i och med diakonins dag. Vi ska fundera kring det.
 
Rosenfinken är färdigknypplad. Nu håller jag på med den i flera färger.
 
Efter kyrkkaffet åkte jag på sjukbesök och for sen vidare till Flemingsbergs kyrka. Där var jag med en liten stund under deras kyrkkaffe där det pågick avtackningar mm. Sen gick jag och kollegan jag hade praktikanterna med ut och åt arbetslunch. Vi ska ju snart på rekryteringskonferens på stiftet och vi hade båda ett behov av att träffa varandra, summera och prata om det som komma skall.
 
Jag hämtade Bamse strax efter fyra och kom till Linnéa vid fem-tiden där jag skulle hämta lite Forever Living-produkter. Fick middag och barnbarns- samt hundgos.
 
Amiralen och Påfågelögat är f.n flitiga gäster på Buddlejan
 
Idag har jag försökt att bara ta det lugnt. Jag har knypplat en hel del, plockat lingon, njutit av fjärilsprakten vid Buddlejan och grannen har varit in på fika.
 

Det var kul och riktigt vackert att kunna toppa lövbiffen i gräddsås med nyplockade lingon. Nu har vi en halvliter i frysen och mer kommer det bli. Skogen är full av dem!
 
Ragnar har varit ute hela dan och Esmeralda hela eftermiddagen. Janne har jobbat med bodarna, men ansade också plommonträdet... och de största slyet fick Ragnar in i sin voljär. Det blev så fint så!
 
 
Nu ska jag knyppla en stund till innan Janne ska väckas inför sitt nattpass..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0