Sista semesterdagen

Så var det med det. Och i princip inget som jag skrev ner på min lista imorse har jag gjort. Dagen började med att jag blev biten i stortån av en geting...så jag blev sittandes en bra stund innan jag kunde göra något alls.
 
 
Det som blivit gjort var disken, tre av fyra maskiner tvätt och så klippte jag ner blommorna i utekrukorna på kvällskvisten. Istället för det som sen står på listan fick jag gå till bonden och plocka av deras röda vinbär, jag fick hjälp av hans fru... och Ragnar!
 
 
Jag insåg sen att jag inte hade allt hemma för att koka den tilltänkta vinbärsgelén, så Janne hjälpte mig att rensa bären så frös vi in dem så länge.
 
 
Nu sitter vi i paviljongen och myser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0