Söndag hela dan

Jag skriver ganska ofta att det blev inte som jag tänkt. Så blev det idag oxå. Jag hade hoppats att komma iväg på en grej men så blev det inte. Men när det inte blir som man tänkt blir det nåt annat, och jag kan ju inte sticka under stol med att det i slutändan var riktigt skönt att få en egen dag.
 
 
Efter att ha legat och glott i taket en stund, gick jag upp, kokade broccoli för att dryga ut fredagens ratatouille och började sen planlöst och lite frustrerat att städa... Det mynnade ut i ett dammsuget hus, knäskrubbat vardagsrum, kök och badrum, disk, piskade mattor, fyra tvättade maskiner med bl.a badrumsmattor, skurade fågelburar och ren dusch, toa och tvättfat. Möblerade om lite i vardagsrummet oxå för att testa lite. Knypplat och kopplat slang så alla ute-krukor och planterade blommor, hallonbuskar och magnolior fått sig en rotblöta. Grabbarna och jag satt en stund och tittade på fjärilar nere vid buddlejan, Ragnar har hängt med på tre av fyra promenader.
 
 
Ja, det finns väl så mycket mer att säga än - Beck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0