Syverkstad

Vad konstigt det kändes att slå på bilradion efter den glada bloggen imorse. Helt enkelt fruktansvärt! Och vad kommer det leda till? Jag var glad över att redan vara på väg när jag hörde nyheten. Våldet får inte segra, vi får inte slås ner och sluta leva...
 
 
Eva och jag bestämde tidigare i höstas att ses och ha syverkstad. Jag har inte lyckats få igång symaskinen Janne köpte åt mig för typ två år sen, men Eva letade reda på en instruktion på nätet, sen var vi igång. 
 
 
Dagen fylldes av mycket prat och en bonad jag ska ha på väggen i mitt arbetsrum. Nu ska jag leta lin och knyppla en passande spets, tänkte jag. Och en passande upphängningsanordning...
 
Tyget hittade vi i Mariehamn i somras
 
När jag kom hem lyste återigen huset av ljus både ute och inne. Efter middagen hjälpte Janne mig att göra iordning pinnar till workshopen i metallknyppling imorgon. 
 
Nu har jag suttit och tittat på nyheterna och försökt ta in vidden av det som händer samtidigt som jag spolat på pinnar till imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0