Tappade orden...

Du fattas mig!
 
Grattis kära syster
 
Psalm 899:
Innan verkligheten vaknat, har du vakat över mig.

Innan första andetaget har jag andats djupt i dig.

Innan, innan, innanför, bor du i mitt hjärta.

Innan någon visste om mig har du kallat mig vid namn.
Innan stormarna bedarrats, har jag vilat i din famn.

Innan, innan, innanför, bor du i mitt hjärta.

Innan vågorna har lagt sig, har du vaggat mig till ro. 
Innan någon öppnat dörren har du tänt var jag ska bo. 

Innan, innan, innanför, bor du i mitt hjärta.

Innan livet ens har börjat har du burit det till slut.
Innan döden slutit in mig har du öppnat vägen ut.

Innan, innan, innanför, bor du i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0