Slöa söndag

Imorse klockan sju vaknade jag till denna utsikt:
 
 
Det var lite stök och bök igårkväll innan hundarna kunde enas om hur de skulle sova. Bamse tänkte inte acceptera några andra hundar i sängen först och jag hade gjort ordning sovplatser i köket åt Spike och Minou. Men det gick förstås inte. Två små hundar satt och grät nedanför sängen så jag föll till föga. De trampade först runt i sängen och ville själva välja sovplats, men det gick inte, det blev bråk. Spike placerade jag i min fotända där han sovit förut, Bamse blev bryskt lagd mellan Janne och mig där han brukar ligga... och Minou fick ligga på min yttersida. Efter ett par tillrättavisningar somnade faktiskt hela gänget. De sov stilla hela natten. Bamse som brukar hoppa i och ur sängen flera gånger lämnade inte sin plats. Spike rörde sig inte ur fläcken men Minou fixade lite. Ibland ville hon ligga uppe vid nacken och ibland nere vid magen, men när jag vaknade låg hon och tittade på mig från min armhåla. Jag tog en långpromenad med dem när vi vaknade klockan sju, sen la vi oss igen. Jag var jätteförvånad när jag nästa gång vaknade och klockan var över 10.00! Frukost, promenad med hundarna och Ragnar, sen satte jag mig att skriva information mm till Knyppelpinnarnas tidning.
 
 
Strax efter fem rullade Linnéa med familj in på uppfarten. De hade haft en heldag på Gröna Lund som Mattes jobb bjöd sina anställda på. Jag stod vid stekpannan och gjorde potatisplättar på 2 kg potatis vilket serverades med bacon och lingon. Det är ju så himla gott! Vi umgicks lite och barnen lekte en stund innan de gav sig av hemåt, trötta och nöjda.
 
Vad blir fyra plus fem? Bamses råttor kan illustrera mängdlära också.
 
Sängen hägrar. Önskar oss alla en god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0