Ynkepynke

Nu är jag på ett riktigt gnällhumör! Usch och fy och blä! Inte nog med att jag börjat fega vid hundpromenader i mörker, att bli anfallen av en älg är faktiskt ganska läskigt och allvaret sjönk in dan efter... Ikväll tog jag med mig ficklampa. Det har jag inte använt sen vi flyttade hit, men nu vill jag se vad som gömmer sig bland granar och på vinteröde sommarstugetomter.
 
 
Sen har jag sjuknat om... På lördagskvällen frös jag så jag skakade och natten blev hemsk. Igår ringde jag Vårdguiden men jourtiderna var slut. Jag preppade mig med extra alvedon och klarade en natt till, den blev inte lika jobbig. Det är väl värst när nåt bryter ut kanske. Idag fick jag en jourtid på min VC. Hög sänka, galen hosta, feber och pipande luftrör - bakteriell bronkit. Det blev antibiotika och avsvällande/ slemlösande hostmedicin. Än så länge har det inte hänt så mycket, men jag hoppas att jag snart är hyfsat på benen. Hundarna måste ju ut hursomhelst och det är allt annat än roligt just nu...
 
Nu har jag gnällt klart! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig. K i Helsingborg

2016-12-20 @ 08:41:44
Postat av: Anonym

Krya på dig. K i Helsingborg

Svar: Tack snälla du <3
Guggelutt

2016-12-20 @ 08:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0