Nova och Ugglebo...

...är en kort-sammanfattning av helgen. Igår (lördag) åkte Janne och jag hem till Monica och Nova för att umgås lite. Linnéa och Ängla kom också en stund. Nova kryper nu och kan vinka. Nova fick äntligen tutt-mössan jag började med senast jag var i Oslo. Den första blev för liten, men denna blev perfekt!
 
 
Nova tyckte Bamse och Rambo var lite läskiga, men de tyckte att Nova var jättesöt.
 
 
Janne gick ner till centrum och köpte semlor till fikat... och vår Scalare gjorde sig hemmastadd i Monicas akvarium. Han äter upp våra ancistrus-yngel så nu ska han få bo hos Monica istället.
 
Kusinerna leker
 
Idag hade jag två planer för dagen. Jag skulle packa upp kartonger i Ugglebo och jobba lite med uppsatsen ... men att packa upp kartonger tog mycket längre tid än jag tänkt plus att det dränerade mig på en hel del energi. Tolv kartonger fotoalbum och böcker gjorde min korsrygg helt slut. Det fick räcka.
 
Ugglebo
 
 
Janne har hjälpt en granne hela dagen, men på kvällen åkte vi till Strängnäs och åt pizza tillsammans. Nästa vecka jobbar han kväll och då kommer vi inte ses mycket...
 
Den grekiska tavernans oxfilépizza går inte av för hackor!
 
Jag är trött, det blir nog en tidig kväll....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0