Några bra och varierade dagar

Jag fortsätter i hälsospåret och "jobbar lagom". I fredags åkte jag upp till Stockholm på några ärenden. Hundarna fick gå eftermiddagen på dagis. Janne ville att jag uträttade två ärenden, dels att köpa jordgubbsplantor på Bauhaus i Eriksberg, dels hämta ett par målarburkar hos svärmor i Huddinge. Det var ju inte så avancerat. Före egen del hämtade jag ut garn som jag beställt och betalt i Farsta för några veckor sedan och passade på att äta lunch där. Sen åkte jag till frissan i Högdalen och blev ompysslad innan jag åkte till Hagsätra zoo och storhandlade åt djuren.
 
Yama Curry Rolls var inte så dumt                   Hur kan man se seriös ut hos frissan?
 
Lördagen tog jag det superlugnt. Knypplade en del och planterade om nån blomma.
 
Ska du äta hela den?
 
Josefina
 
Igår åkte jag upp till Rådmansö. Mina föräldrar sjunger i kören och de skulle sjunga i gudstjänsten.
 
Rådmansö kyrka
 
Rådmansö kyrkokör sjunger bredvid den nyinvidga omstridda altartavlan
 
Det blev en vacker dag, varmt och soligt och jättehärligt att umgås en heldag med föräldrarna.
 
Bamse och Rambo trivs vid vattnet
 
Äppelblomningen
 
Idag har jag jobbat. Det var inga konstigheter och det var jätteskönt. Blev välkomnad tillbaka och det kändes jättebra att vara där. Möte på morgonen och eftermiddagen gick åt att jobba ikapp. Det var några protokoll som behövde skrivas från innan jag blev sjuk och från idag, sommarschema skrivas, mail och post att gå igenom... och almanackan behövde uppdateras. Kom från jobbet halv fem så även om jag var där lite tidigare på morgonen och det blev långdag, så är jag nöjd. Imorgon ska jag på handledning och Företagshälsan så det blir inte så mycket vanligt jobb gjort... och sen blir det tredagarsresa till Blekinge. Nu börjar den roliga sommarperioden när det blir en massa annat jobb, lite omväxling från terminerna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0