Från svenskt julbord till libanesisk buffé

Några riktigt bra arbetsdagar har passerat sen sist.  En Annandags Jul firades i Södertörnskyrkan med 200 gäster och frivilliga. Ett bra samarbete mellan Huddinge församling, Södertörnskyrkan, Stuvstakyrkan, Lions och Majblomman med fantastiskt julbord, glögg, dans kring granen, tomte och julklappar samt en fin avslutning med andakt och O Helga Natt. 
 
 
Onsdag och torsdag spenderades på arbetsrummet. Rensa, sortera, summera, omstrukturera, administrera fonder och samtal. Ett par dagar till så kommer jag ha en fungerande nyordning i ett rasande välstädat arbetsrum samt så kommer mina mail uppta minimalt utrymme på servern. Effektivt och minimalistiskt! Men jag är inte där än 🙄
 
 
När jag kom till lyan igårkväll hade Janne redan dykt upp. Hundarna blev lyriska redan innan vi gick in i hissen, och mycket riktigt, Janne hade åkt lilla hissen upp nån halvtimme tidigare, samma hiss vi klev in i. Snacka om luktsinne! Jag bjöd på gårdagens rester, en julpasta Carbonara gjord på julskinka och julost, riktigt god om jag får säga det själv. Klockan var bara sex när vi var klara... och jag fick för mig att jag ville åka på konsert! Janne hade huvudvärk och gick inte att övertala, men jag åkte iväg till Huddinge kyrka och gick på Tomtekörens julkonsert. Den piggade upp! Att gå runt och vara konstant trött i detta vintermörker, och så unna sig själv något så speciellt som att lyssna på en bra manskör, en duktig gosskör, en otrolig bas-solist som gjorde en suverän final med "old man river"och en goss-sopran som sjöng "Ser du stjärnan i det blå" med bravur, och när han prickade sista superhöga tonen tonen klockrent så rös jag från korsryggen upp i bakhuvudet så nackhåren reste sig.
 
 
Idag har jag varit på hembesök med datorn. Jag ringde in till jobbet, allt var lugnt där så jag blev kvar till efter lunch av oantastliga skäl. Hämtade hundarna vid tre, promenerade dem och åkte till Solna och firade faster som fyller 70 år idag. En härlig libanesisk buffé och trevlig samvaro med släkten.
 
 
Tillbaka till lyan, ge hundarna middag, packa och diska, rasta hundar och åka hem med ett själavårdande samtal i luren....

Nästa gång jag återser lyan är det nytt år!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0