En kväll på sjön

Sitter i båten och myser. Det är fortfarande varmt i luften och solen är på väg ner. 
 
 
I förmiddags städade jag ur rummet i Vadstena, packade både kläder pch knyppelprylar, knypplade kantband och ritade klart "mitt" nya mönster, vi fick våra kursintyg och kl 12.46 startade jag bilen och började min färd hemåt.
 
Kantbanden är monterade
 
Janne föreslog att vi skulle tillbringa helgen på sjön och jag var inte sen att nappa på idén. Strax före sex åkte vi från bryggan och mindre än en timme senare släppte vi ankaret i Herrestaviken. Här har vi ätit räkor, delat en flaska vin, jag har monterat kantbanden på Stensötan och tagit fram stickningen.
 
Sjalen i lin från från Växbo lin
 
Jag ska givetvis bjuda på en trädbild från Vadstena. Denna gång tagen mitt på dagen, strax före jag åkte hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0