I väntans tider

Nu känns det som livet levs i väntans tider. I väntan på semestern, i väntan på en avlägsen hösttermin som redan är grovplanerad, i väntan på att få träffa hundarna igen efter snart en månad. Men kanske mest ändå, i väntan på semester.
 
Cala de Pou, Mallorca 2011
 
Under tiden jobbar jag. Förra och denna vecka är jobbveckor. Det är ett behagligt arbetstempo. Jag gillar att jobba på sommaren för det händer lite andra grejer då. Det är musikcaféer och caféutflykter, vi bakar ihop diakonimottagningarna i pastoratet och på så sätt får vi jobba med kollegorna på ett annat sätt. Sen möter vi lite andra kriser än under terminerna också och det skulle jag inte vilja säga är roligt, men det är annorlunda och kräver en annan sorts kreativitet. Än så länge har det bland annat inneburit en ny kategori besökare, nämligen gode män. Kanske tipsar de varandra, vad vet jag? Några nya hembesök har det blivit, ganska mycket hembesök faktiskt. Tyvärr mår en del mycket sämre på sommaren och eftersom de vanliga verksamheterna ligger nere under sommaren så ägnar jag lite mer tid åt just hembesök. Och eftersom hundarna är bortlämnade har det blivit nån senare kväll också. I övrigt har jag hunnit med ett frisörbesök och hon fick leka med färg, det blev grönt på riktigt! Grönt är skönt och diakonins färg!
 
 
Lev väl, vänner, och sköt om er därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0