Nu är det min tur!

Och jag har börjat min semester på bästa tänkbara sätt!
 
Växterna från jobbet får vänta lite. Snart ska de få all upptänklig omvårdnad!
 
Igår tog jag ut ett par komptimmar och åkte upp till Roslagen för att hämta hundarna. Det bubblade i hela mig av längtan. Jag har inte sett hundarna sen midsommardagen! Spenderade några härliga timmar med föräldrarna innan jag påbörjade den två timmar långa resan hem.
 
Hemmavid var huset fullt! Linnea hade kommit med sin härliga familj. Alla utom katten! Janne hade fixat tacos, det måste ju vara den perfekta barn-bjudmaten! Ingen äter av allt men alla blir mätta för det finns ju så mycket gott att välja på. Vi umgicks till läggdags, då hade jag även fått gosa med hamstrarna och fått veta hur de ska skötas, inklusive nattningsritualen. Familjen övernattade i sin husvagn, Janne åkte till sitt nattpass och jag tog disken. 
 
Smulan
 
Imorse väckte hundarna mig ovanligt tidigt. De har väl fått nya rutiner i Roslagen. Morgonen var sval och skön, Ragnar fick hänga med och vi gick en trekvart. Tranorna tutade på kalhygget, småfåglarna kvittade. När jag kom hem var Linnea med familj vaken i husvagnen. Meija hängde med upp till huset och åt frukost med mig. Ängla kom upp och hämtade sin klänning som jag tvättat åt henne då hon fått taco-fläckar på den. Hon gosade med Smulan en stund, sen åkte de mot High Chaparral. Efter en stund fick jag detta ❤️❤️❤️
 
 
Nu är här så lugnt och tyst. Janne och hamstrarna sover. Esmeralda har fått komma ut, Ragnar sitter i solen och putsar sig, Bamse, Rambo och Minou har intagit slöa positioner och jag har hämtat min bok! Nu är det min tur! Nu är det semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0