Slött

Boken är utläst, svanen är färdigknypplad, Janne ledig. Jag har varit på provtagning för sköldkörtel och järn och väntar på svar. Vi har köpt några nya växter, ett litet olivträd och hjärta på snöre som jag hoppas kunna göra ett litet experiment med imorgon... och så har jag planterat om växterna som bor på jobbet samt en annan blomma som jag dessutom tagit skott från. Överlever de tänkte jag donera dem till nån skördefest.
 
 
Värk i knäna har drabbat både Janne och mig. För min del är det endera inflammatorisk värk eller mitt gamla problem med urinsyra, ett bekymmer jag sluppit i åratal. Janne har nog fått en nerv i kläm. Så här går vi och haltar och grimaserar. Nå, det är ju bara smärta. Janne spikar läkt och fönsterfoder, jag plockar och fixar och går ut med hundar. Inget blir bättre av att hänga läpp, men jag hade planer på att göra lite annat än det jag gör vilket inte är så mycket. Ser det som välbehövlig vila!
 
 
Lev väl därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0