Håll ut!

 
Vi är inne i mars! Det måste bli vår snart! Jag lyssnade på radio igår och där påstod en person att våren kommer efter tre besvikelser. Han menade då riktiga besvikelser där man på riktigt trott att våren är på gång. Nej, jag är inte förvånad över snön, det är mars och det kan snöa in i maj om det vill sig, men jag är så innerligt trött på vintern. Varför det är värre i år kan jag inte förklara, det bara är så.
 
Man får hänga upp sig på de bra sakerna i livet så det blir balans. Igår var det sol, blåsten och kylan till trots, och hundarna sprang ystra omkring på gärdet. Och igårkväll knypplade även mina nyaste elever så flinkt på sina dynor att jag knypplade lite själv. För vissa är det bannlyst att som lärare knyppla när man har kurs, men jag tycker det blir mer avspänt än att jag hänger över axlarna på elever som har flow i sitt arbete. Att gå runt lite nu och då och kolla läget är en helt annan sak...
 
 
Men så inatt började jag besväras av värk. Jag har haft en mindre sättning i ländryggen ett tag nu, men inatt kröp värken ut i alla muskler och jag valde att stanna hemma från jobbet idag. I den bästa av världar är det en reaktion på skitvädret som dundrat in här på förmiddagen och jag hoppas innerligt att det ger sig till imorgon, jag har verkligen inte tid med det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0