Easy...

Halvligger i soffan och summerar dagarna. Jag mår bra! Jag har haft mycket värk idag, det är intensivt på jobbet och privat, men jag mår bra! Det känns skönt! Jag tror jag hittat en balans i livet där organiserandet är en viktig del för att jag sen kunna släppa allt när jag är ledig. 
 
 
Att besöka grodkärret i torsdags var verkligen guld! Jag ville åka dit igår oxå, lektiden är så kort, men jag var "klok" och lät bli. Och jag blev ju inte utan godsaker för jag hade unnat mig en utelunch med Monica och Luna på en vegan-restaurang i solen.
 
 
Att skippa kärret var trist men klokt, jag blev sen hem ändå. Jag skulle hämta hundar, reklamera en hundjacka, tanka, hämta Ragnar och packning i lyan... som tröst gav jag mig en kvart vid magnolian vid kyrkan. Knopparna sväller och är på väg att brista. Det var det värt! Det gäller att ta vara på allt som händer nu. 
 
 
Jag kom hem till sju. Vi grillade och jag ägnade kvällen åt broderiet. Janne la sig tidigt för han jobbar 12-timmars dagtidspass i helgen. Själv satt jag uppe till halv ett. Mys!
 
 
Idag klev jag upp efter 9 timmars sömn. Hundarna låg kvar så jag åt frukost innan vi gick på promenad. Sen fick de duscha så nu har jag en vit och en svart hund, inte två smutsgrå. Tvätt. Disken. Städa fågelburar. Lunch. Plocka lite. Sola. Promenader. Totalt släppa alla tankar. Jätteskönt!
 
 
Ikväll skulle jag göra hamburgare på högrev när Janne kom hem. Smöret hade smält i pannan och spaghettivattnet hade precis börjat koka... då gick strömmen! Hela Tosterön var tydligen strömlös. Efter en halvtimme gav vi upp väntandet och gick ner till husbilen och drog igång gasolspisen. Semesterkänsla ❤️
 
 
Nu har klockan passerat läggdags med råge. Tant ska upp kl 5.30 imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0