Lite tjatigt är det...

 
... att hela tiden skriva att det är intensivt, mem mellan varven det tenderar nästan galenskap känns det som. Nåväl, lördagen gav vila och kraft. Sol-vitaminerna gör gott i mig.
 
 
Söndagmorgon gav jag mig av vid sju för att hinna lämna hundarna i Skokloster innan jag skulle vara i Kallhäll kl 9.00. Föreningen Knyppelpinnarna hade bjudit in företag att sälja knyppelmaterial. Det finns ju inte så många företag kvar, men Svenska Spetsar, Väv-Lina, Gavia Lace och Elsa Petersons Spetsaffär samt en kvinna som gör egna löpare- och sjalmönster svarade på inbjudan och kom. Styrelsemötet avlöpte bra. Jag har slutat ta med knyppeldynan när vi inte har renodlade knyppelträffar för jag hinner aldrig knyppla. Det blir många fruktsamma samtal istället och jag har börjat tänka in det som medlemsvård. Det kunde ju ha kommit fler medlemmar till träffen, men jag antar att solen lockade alltför mycket. När jag hämtade hundarna blev jag kvar hos Linnea och barnbarnen ett par timmar. Att inte stressa i onödan och att ta mig tid ingår i min egenvård, Jag träffar barn och barnbarn  alltför sällan ändå.
 
 
I måndags fick hundarna stanna hemma med Janne medan jag åkte till jobbet och fixade med nätverkslunchen. Den blev lyckad och vi diakoner samarbetar bra trots tidspress, tycker jag. Hem igen och nästan full knyppelkurs på kvällen. Jag valde att sova hemma istället för att åka till stan en gång till.
 
 
Tisdag rättade jag Vättern-runt-foldern, mottagning, två möten och sen åkte jag till Danderyds sjukhus där pappa är inlagd. I 2,5 timme pratade vi barndomsminnen och hade jättetrevligt. 
 
 
Idag har jag fått jobba med en del akuta grejer, ett inplanerat besök, lunchmusik, sopplunch och egen handledning. Köpte en räkmacka på favvostället: Högdalens fisk och delikatesser. Det blev en påse rökta räkor med chiliaioli och en liten bit kornblomst till imorgon. Kom hem vid fem och efter middagen ett själavårdande samtal innan jag tog fram knyppeldynan ett par timmar.
 
Nu blir det inte mer på provspetsen  i Flandrisk teknik. Nya utmaningar väntar!
 
Nu ska det bli skönt att sova! Veckan är inte slut än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0