Fina lördag

Nej inte vaknade jag torrt, inte nånstans! Vid halv tvä svettades jag, trots öppna fönster, så pass kraftigt att jag fick panik. Blötte ner kökshandduken och la den över axlarna. Fick göra om proceduren ett par gånger innan jag klev upp, men mellan handduksblötningarna sov jag gott. Kallvatten på textil is da shit!
 
Janne kom hem från nattpasset strax efter sju. Vovvarna var superglada och visade detta ljudligt och fysiskt på hundars vis. Jag sov inte mer efter det för när hundarna lugnat sig och mi gobba somnat jag lyssnade till den tilltagande vinden, sen regnet och åskan, så härligt. Masade mig över mi gobba och drog in fönstret ett hack så det kom under tak. Hundarna ville kanske ut tidigare, men ändå inte. Vid nio gick jag upp och gjorde frukost, fortfarande under ösregn. När regnet stillade sig gick vi en promenad, upptäckte en jättefästing på hans hals som jag plockade bort och mosade mot en sten... men strax efter tio satt vi i bilen på väg mot Skokloster.
 
 
Esmeralda har bott i Skokloster i typ två månader. Nu åkte jag för att hämta hem henne från det mest fantastiska grönbete man kan tänka sig! Esmeralda och Meija har blivit de allra bästa vänner!
 
 
Vi hade ett par härliga timmar mitt på dan. Thyra åkte över till en kompis, jag köpte glass vid glassbilen och Meija bjöd på glassen, Ängla hängde med på hundpromenad osv. 
 
 
Kom hem lagom till Janne vaknat.  Trist kväll efter han åkt till jobbet. Disk, falukorv och tv typ... men alla mina fina mjukisdjur från Gotland i söder (gutefåret och ugglan), Åland i öst (gäddan) , Eskilstuna (alpackorna, surikaten och lemuren) i väst och Arvidsjaur (renen) i norr finns nu på plats i bakluckan!
 
 
Igårkväll fastnade jag i ännu en drink och sommarens alla bloggar. Så mycket vi varit med om!!! Nästan 500 mil Sverige, Finland  och Norge, bra väder, brand, sämre väder, otroliga vyer, djur, hjortron, ishotellet, Treriksröset, Lofoten... nu blir det kvällspromenad och säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0