Hemska onsdag

Vad skönt det är när man vräker ur sig sin vånda över vädret och får medhåll. Jag älskar sommaren men de senaste dagarna har det blivit liiite för mycket djungelhetta för att jag ska kunna njuta av det. Nu ska det ju bli svalare nästa vecka och det vore ju skönt. Risken är väl att man får äta upp sina ilskna orationer över den fuktiga hettan om det blir en lång regnig höst och en smällkall eller blaskig vinter... nå gjort är gjort och jag mår faktiskt lite bättre idag! Svettas lika mycket, har svårt att andas mellan varven men mår ändå lite bättre trots allt. Man vänjer sig på nåt sätt ändå.
 
Jobbet har varit lugnt idag. Lite telefon, börjat med ett större skrivjobb, kort möte, planera höstaktivitet, lunch med kollega. Köpte tvättmedel på lunchen och nu ligger kläder i diskhon för uppfräschning. Om man normalt kan ha en tröja 1-2 dagar så gäller en halvdag nu...
 
Efter jobbet hämtade jag upp hundar och en dagisfröken från hunddagis. Hon har klippt Bamse en gång förut och nu gjorde han det igen. Åh, vad skönt han tyckte det var!
 
 
Sen åkte jag förbi Hagsätra zoo och köpte grabbarna varsin ny matskål eftersom deras blev kvar i husbilen. De nya är jättefina och E tipsade om att man kan ha dem som ljuslyktor om man vill.
 
Blå till Bamse, rosa till Rambo 
 
 
Resten av kvällen blev det att svettas på och slappa slappa slappa vid TVn. Bamse på golvet, Rambo vid mina fötter och Ragnar på magen... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0