Inte ett dugg...

Inatt har jag drömt om Rambo och Ellen. Jag drömde att jag hittade Rambo i en vattenpöl på baksidan av huset. Endast huvudet stack upp ur vattnet och han trampade vatten för glatta livet. Jag fiskade upp honom och öppnade dörren till framsidan, hela tomten var vattentäckt. Det regnade ju rätt kraftigt fram på småtimmarna vilket antagligen frammanade drömmen.
 
Sen drömde jag om Ellen, Ellen Westholm, en otroligt duktig tatuerare i Göteborg. Jag gick in på tatueringsmässan strax före stängning, träffade henne, tog en selfie med henne samt så ville jag boka en tid för en större tatuering. Jag såg fram emot en helg i Göteborg men hon tyckte att vi kunde köra hårt med en nattlig gaddning istället så jag slapp resa. Vaknade med en torr Rambo bredvid mig och utan ny tatuering.
 
 
Av tre möjliga aktiviteter idag avstod jag från samtliga. Hade jag haft hundvakt hade jag förmodligen åkt till Hallundakyrkans 40-årsjubileum och mött vänner från förr, dragit vidare till Skansen och träffat mina flitiga Knyppelpinnar som knypplar på Orsakullen under Ull- och Lindagarna och till sist åkt på Inkbash - tatueringsmässan på Münchenbryggeriet. Om jag haft hundvakt hela helgen hade jag knypplat på Skansen igår och även på måndag, men det har skitit sig av andra skäl. Men nu har jag inte nån hundvakt och då myser jag och hundarna i Strängnäs istället. Det är trist att avstå från det som är kul, men det är nyttigt oxå. Att avstå från aktivitet ger mig tid med mina djur, vila och möjlighet till eftertanke. Att ”inte göra nåt” betyder sällan att man inte gör nåt, men man gör inte sånt som man direkt redovisar på kafferasten på jobbet. 
 
Idag har jag:
* gått långpromenader med hundarna
* diskat
* tagit hand om rentvätten
* packat för en vecka i lyan 
* bytt i Ragnars burar
* dammsugit 
* skickat vykort till mina knyppelelever om kurstart
* korrläst nästa nr av Knyppelpinnarnas föreningstidning
* röjt högen på köksbordet
* spelat solitaire
* betalat räkningar
* borstat Bamses svans
* packat bilen
* kört upp till lyan vilket tog två timmar pga kö i två olyckor 
 
Om nån frågar mig imorgon vad jag gjort i helgen kommet jaga svara: ”inte ett dugg”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0