Laddar om...

... inför en vecka som ska bli lugnare än på sistone. Har suttit och gjort några hål i kalendern och inget nytt ska bokas in denna vecka! Funkar allt enligt planen kommer det bli en mycket rolig och spännande vecka, men inte så fullspäckad... så stay tuned!
 
 

 
Drömde inatt igen. Har drömt väldigt mycket hela vintern faktiskt. Kanske skulle jag skaffa mig en sån däringa liten bok och ha bredvid sängen och sen gå drömtydningskurs? Drömmar glöms ju bort så fort. Jag minns inte sammanhanget i min dröm inatt, men jag var jag inne i en affär (tror jag) och stod bredvid en lång, smal, välklädd kvinna som var lite äldre än mig. Jag tänkte att så där skulle jag vilja se ut. Parant. Snygg. Självmedveten. Tittar på mig själv i spegeln. Kort, rund, hundtassfläckig täckjacka , leriga boots och en grön slinga i vindrufsigt hår. Patetisk, tänkte jag. Så fick jag syn på en liten väska. En mossgrön liten superpraktisk handgjord väska med flera genomtänkta fack och ett vackert broderi på. Den var bara helt perfekt! Jag tittade på prislappen och den kostade nästan 6000kr. Jag provade väskan i spegeln och remmen var så lång att väskan nästan gick i golvet, och inte matchade min lortiga uppenbarelse väskan särskilt väl heller... ja, ni fattar: snygg designväska - hundtassfläckig lerig liten tant. Jag hängde tillbaka den och stod och tittade på den. Mm, 6000kr är mycket, men om man ser till mitt näst intill obefintliga klädkonto... det kan vara värt det. Början på ett ordentligare appearance? Och remmen kan jag väl fixa? "Åh, vad bra att du hängde tillbaka den" säger en kvinna bakom mig, "den ska jag ha", sa hon och tog väskan. Jahapp, tänkte jag snopet, blev lite ledsen men tänkte att min gamla trasiga väska från 80-talet duger väl ett tag till (här dryper jag av offerkofta). Jag älskar min läckra gamla väska som snart sorterar under retro-begreppet, men dragkedjan är paj och det har gått hål i bottensömmen. Besviken gick jag därifrån. Jag tänker gå och "suga" lite på drömmen, tror den säger mig något om självkänsla... Det festliga i den hela, om man jämför drömmen igår om bilrutorna, så hade jag fått flera bra tips på gårdagens sista Facebook-inlägg om vad jag kan använda min kub-virkning till, bland annat just: en väska! Lite mer Guggelutt-style kanske? 😂
 
 
Annars då? Bamse höll på att gruffa till tidig morgon. Antar att rådjuren avlägger visit under fågelbordet även nattetid. När han väckt mig för fjärde gången fick jag tokspel och jagade honom med vatten-sprayflaskan genom huset. Sen blev jag superledsen över mitt dåliga uppförande och så somnade vi tätt ihop, min söta blöta nalle och jag. Han sköter ju bara sitt jobb och signalerar för att göra mig uppmärksam på att det händer nåt därute i mörkret!
 
 
Vi gick långpromenad innan frukost och nu väntar jag på att sista tvättmaskinen ska snurra klart. Diska, vika tvätt, borsta Bamse och packa står på dagens schema, sen åker jag och grabbarna till lyan. Ikväll bjuder minstingen på middag och jag ska få träffa min yngsta svärsons mor. Jag ska nog skrubba bort tassfläckarna från jackan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0