Ett nytt år 🎉

Vi har firat in det nya året på lugnast tänkbara sätt och det har varit jätteskönt. På lördagen åkte vi till Linnéa på julklappsöppning. Vi ger bara julklappar till barnbarnen nuförtiden och Monica och Linnéa hade sparat barnbarnens paket. Linnéa bjöd på lunch, vi umgicks och så öppnade barnen klappar. Jättemysigt!
 
 
På nyårsafton släpade Janne iväg mig till Weda i Södertälje. Han har ett bra tag varit hjärtinnerligt trött på min utslitna jacka med fodret liggande som korvar i sömmarna och skorna som har både sprickor och hål och inte håller tätt nånstans... Vi hittade en jacka som jag känner mig nöjd med, en parkas som ser ut som ett fodrat tält, jätteskön! Och två par fodrade kängor. Nöjda åkte vi hem. Jag avskyr verkligen att köpa kläder, det är dubbelvidrigt! Inte mindre skönt när det är gjort! Sen tog vi det lugnt hemma. Jag broderade en del, vi slötittade på TV. Framåt kvällen fixade jag gratinerad hummer, Janne grillade oxfilé medan potatisgratängen blev klar i ugnen. Vi satt uppe till 12-slaget och lyssnade till alla raketer, men Rambo blev jätterädd så vi höll oss inomhus. Rambo har inte brytt sig om nån knall här och där, men detta intensiva smällande skrämde honom rejält. Synd. Förra året var det inte så, men i år är han väl klokare...
 
Nyårsdagen tog vi en lugn morgon, vi åkte och köpte några småsaker i Solberga. Janne började jobba kl 14.45 och jag packade ihop och åkte upp till lyan lite senare på em. Hängde upp nya gardiner, fixade om lite i fönstren, tillbringade ett par timmar i telefon, broderade och såg på TV. Idag har jag jobbat. Jag har fortsatt att rensa bland papper och pärmar, ringt, skrivit brev, ansökt om fonder och bytt gardiner. Jag köpte ett par nya gardiner till jobbet igår för en hundralapp och det känns så fräscht nu när rummet blir mer och mer städat ända in i vrårna. Hoppas nu att entusiasmen håller i sig till allt är klart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0