Tack!

Tack för all support! Jag var lite tveksam till att publicera gårdagens blogg för den kanske var lite väl utlämnande, lite för privat... men jag har fått så fin support att jag ångrar mig inte idag. Tack! Det är ju alltid en balansgång att skriva blogg. Vad är personligt pch var går gränsen för privat. Vad är intressant att läsa och vad vill jag dela med mig av? När blir det tråkigt och när handlar det mer om mina egna anteckningar av ett liv som levs efter bästa förmåga samtidigt som det flyr undan? 
 
Trots en dålig nattsömn blev dagen bra. Igårkväll var vi bara fem knypplare med mig, och det känns häftigt att säga "bara" fem! För vi är åtta i kursen! Skitkul ju! Samtidigt var det roligt att "bara" ha dessa fyra elever igår och kunna ge så mycket tid åt var och en. Det är så roligt när alla är där men även när inte alla kan komma, det fyller liksom olika syften. En av deltagarna hade med sig och visade pinnspets hon tidigare gjort. Så oerhört vackert! Tydligen en av våra äldsta handarbetstekniker. 
 
 
När jag kom hem såg jag andra delen av GWs program om mordet på Kim Wall, orkade sen inte åka upp till lyan så jag sov hemma. Hade jag vetat hur morgonen skulle bli hade jag åkt upp ändå. En rykande buss vid Bredäng och inställd pendeltågstrafik bjöd på trafikkaos både på E4 och Huddingevägen inklusive alla alternativa vägar. Tog nästan två timmar att komma till jobbet. Mitt morgonbesök hade gett upp när jag kom mindre än en kvart försent. Klandrar hen inte för det fanns ju liksom ingen prognos på trafikeländet. Istället hann jag med tisdagsfrukosten och ett givande samtal med nya chefen. Mottagning med tre ganska tunga ärenden, angelägna. Hann även med ärenden för en annan församling. Min chef erbjöd att köpa lunch åt mig vilket slevades in på rummet och tack vare det hann jag vara med på mässan vilket var så skönt! Möte och därefter efterarbete efter morgonens mottagning samt ett längre efterfrågat telefonsamtal. Samtal med en kollega  och därpå fick jag rent fysiskt jaga efter en klient som inte mådde så bra. 
 
Seeen blev det lite egenvård! En kollega hade vernissage på ABF i Huddinge. Tavlorna grep tag i mig på djupet. Hon fångade verkligen in mina känslor. Har du möjlighet? Se den!
 
 
Sen hämtade jag hundarna och åkte hem till Monica och hennes flickor. Tjejsnack genom tre generationer! Supermys ❤️
 
 
Kom till lyan ca kl 22.00 ikväll. Pratat med både mamma och pappa! Pappa mår lite bättre! Count your blessings! Setat i mörkret och tystnaden med vovvarna och filosoferat. Morgondagen blir kort och intensiv. Tar ut komp efter friskvården på em!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0