Semestermåndag

En lång, skön, lat dag. Och bara känslan av att jag har tre långa sköna dagar framför mig är fantastisk!
 
Medan Janne sov bloggade jag om min fågeldröm inatt. Han gick upp vid elva i tron att klockan var tolv för ingen av oss hade ställt om spisklockan. Han tog en promenad med hundarna medan jag spolade på pinnar till en ny julkula och började knyppla. Nu har jag gjort fyra kulor, två röda, en silver och en grön. Fortsättning följer...
 
 
I ett par omgångar har jag varit ute och fotat fåglar kring fågelbordet. Det är fullt ös därute nu av både de som brukar komma - blåmes, talgoxe, nötväcka, grönfink - men i år har oxå en flock steglits hittat hit! De är så otroligt vackra!
 
 
Vid halv fyra började jag med maten, när fläsket och blomkålsmoset var ätet åkte jag till mina knyppelelever. Två knypplade änglar och tre slet med nybörjarspetsarna. Nästa gång hoppas jag kunnat fixa så även de kan knyppla en ängel till jul.
 
 
Badtunnan var varm och gubben låg i när jag kom hem. En skön timme spenderades i vattnet. Nu är det bara sistanaden kvar. Brrr ❄️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0