Påtissdapåtissdapåtissda... 🥁

När jag gick på Maria eller Adolf Fredrik skulle vi som kör sjunga en låt, som jag inte längre minns, samt kompa a capella. Några av oss skulle låta som om man daskade på en cymbal med en ”visp”, dvs påtissda-påtissda-påtissda. DET kommer jag ihåg och idag är det tissda 😁
 
Maken väckte mig vid halv tre imorse. Han och yngsta dotra skulle ut till Arlanda för vidare avfärd till Samos. Inte ett dugg sotis... jag fick ju sova ett par timmar till... 😑
 
Fick ett samtal när jag skulle kliva ur bilen vid jobbet och upptäckte att jag glömt almanackan hemma.. Jag visste vad jag skulle göra idag, men jag kan ju inte boka in besök utan almanacka... Mamma Mia 😱
 
Personalfrukost som alltid på tisdagar, trevligt. Besök. Sen tog jag med mig en fådd flyttkartong och åkte tillbaka upp till lyan, dels för att hämta almanackan men oxå för att se hur många hyllplan böcker som får plats i en kartong. På torsdag ska vi packa böcker och på fredag försvinner 6 dubbla, 2 enkla samt en udda bokhylla och 30 kartonger böcker! 
 
 
Sen begav jag mig till Hågelby gård för lunch med ett diakongäng från kontraktet. Det blev mycket inspirerande! Tillbaka på jobbet vid halv två för en möteseftermiddag. 
 
Ikväll har jag skrivit klart en artikel till Stadkanten och ett första förslag till en informationsfolder för Sv. Spetsars räkning. OCH beställt en ny almanacka för 2019. Årsplanen för 2019 börjar bli svårläst 🙄 Och sa har maken och dottern både skickat vidriga bilder på ett fantastiskt hotell, blått hav och hängmattor OCH ringt och berättat hur fantastiskt allt är. Nå, det är de väl värda 💕
 
Nu är det väl inte så mycket mer att säga om dagen. Promenad och sängdax?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0