Inledning till påsk...

Det blir nog inte av att fira påsk på riktigt i år heller för mig. Påsk blir det ändå.
 
Idag började jag arbetsdagen med att handla mackfika, sen mecka dator, duk och projektor samt fixa fika i Prästgården. Efter fika med herrarna fick de göra uppgiften jag klurat på. Den gick ut på att ta reda på huruvida man är blå (analytisk), röd (dominant), gul (utåtriktad) eller grön (tjänstvillig), grovt förenklat. Vi diskuterade lite om kategoriserande och personlighetstyper i olika livstadier samt skillnader i jobb och på fritid efteråt. Sen berättade en av herrarna om sitt arbete på Televerket, om kommunikation via satellit och sjökabel. Intressant.
 
Granitplattan är spännande. Det är en ingraverad bild från Tanum som visar kommunikation från 3000 år sen, hällristning, och parabolantennerna. Gravyren är taget från ett foto. En hällristning hittades under byggandet på 1970-talet och har blivt lite av en symbol för kommunikation.
 
Efter att ha plockat undan och slängt i mig lunch åkte jag på hembesök. 
 
Ikväll har maken och jag grillat och badat tunna. Han fyller år idag ❤️ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0