Namngivning och påskafton

När jag sent omsider (9.30 ungefär) vaknade igår såg jag att dotra hade ringt strax före åtta. Vi skulle på namngivning för Luna och jag trodde att de blivit sjuka... men det var döttrarna som satt och gjorde ceremonin och då kom Monica på att hon glömt fråga om jag ville sjunga. Jag började skratta men tog det sen på allvar. ”Kärleksvisan” var önskemålet. Jag hittade noterna till ”Kärleksvisan” som Linnea och jag sjöng på Edwins dop samt pianokomp på Youtube, sjöng och sjöng och sjöng medan jag diskade och la färg på ögonen... sen åkte vi.
 
Det blev en enkel, jättefin och känslosam ceremoni i gröngräset. Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka så sången gick väl sådär, men är man omgiven av barn och barnbarn så må det vara hänt. Dessutom dansade Nova till hela sången så fokus låg säkert där 💕
 
Klänningen jag virkade till Novas namngivning satt perfekt 😃
 
Rebekka, Linnéa och Jens är Lunas faddrar
 
Kärleksvisan med dans 💕
 
Vi fikade både ute och inne, vi var många vuxna och barn, från 2 veckor till 70+.
 
 
Idag har jag ”inte gjort nånting”. Promenerat hundar och broderat på Lunas födelsetavla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0