En dag i storstan

Gav mig av mot Storstan vid 11 imorse för ett besök hos tandläkaren. Det jag trodde var en halv tand som lossnade i Vamlingbo visade sig vara 1/4 tand så den gick att laga. Jag var helt inställd på att det skulle bli dyrt och en ny porslinskrona. Det jag fick veta förra gången detta hände var att amalgam expanderar långsamt så det är bara att vänta på att nästa och nästa och nästa tand spricker... Jag har bett att få slippa plastfyllningar för de krymper med åren och trillar ut. Glaskomposit är toppen men de funkar inte jättebra på tuggytor för det nöts bort... så jag hoppas att den blandning mellan glas och plast jag fått ska göra tandläkarbesöken sällsynta på ålderns höst... men som sagt, jag får räkna med fler spruckna tänder framöver.
 
 
Köpte sushi och åkte till lyan där jag väntade in ungdomarna. Vi åt tillsammans och har tittat på serier hela kvällen. Jag försöker se klart Animal Kingdom medan ungdomarna plöjer Blacklist-avsnitt. Perfekta serier att handarbeta till. 
 
 
Kvällen är här och jag har premiärtänt min fina turkiska lampa som jag köpte på Öland. Nu är den släckt och jag tänker dejta John Blund! Godnatt världen 🌍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0