En lördag på landet

Imorse hämtade jag dotra och hennes döttrar för att åka på utflykt upp till mamma och pappa... eller mormor och morfar... eller gammelmormor och gammelmorfar.
 
Flickorna fick välja ressällskap ur mormors digra gosedjurssamling, en uggla och en hund blev det! Bra val!
 
Det blev en urhärlig dag! Vi har fått god mat...
 
Nova har fått sitt mellannamn efter sin gammelmormor som hade bestick kvar från sin barndom med sitt namn på. Dem fick Nova äta med idag!
 
 
Nova fick köra slut batterierna i mormors höj-och sänkbara stol....
 
 
Hundarna fick promenera med bästa promeneraren...
 
 
Vi ”skitade ner oss”...
 
 
... och blev rena!
 
Barnbarnen badade och hade jättekul, men de badade näck så de bilderna förblir privata.
 
Pratade lite med min kusin och hennes dotter som oxå har hypothyreos. Min kusin hade kommit för att ta hem sin mamma till Florida ett tag. Så roligt att det sammanföll med vår visit.
 
Efter badet var det dax att åka hem. Jag tycker inte det känns som vi åkt så långt, men för min del har det blivit drygt 6 timmars bilfärd idag. Värt varenda minut!
 
Hundarna var hungriga och skitiga när vi kom hem. Bamse hade bökat i jorden och svansen var full av tistlar, Rambo rullade sig i gräs och lera efter badet... när vi kom hem sent omsider fick de middag och kvällspromenad, nu är de nybadade oxå 👍 Bara bingen kvar av denna härliga dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0