😰

Idag har jag inte varit sÄ tuff... i huvudet Àr jag fullstÀndigt lugn och litar pÄ kompetensen hos dem som ska utföra ingreppet. Men kroppen Àr instÀlld pÄ flykt. Det Àr onekligen en intressant sjÀlvstudie att vara i sin egen kropp nÀr den Àr sÄ tudelad...
 
"Det hÀr Àr kolugnt" <---> "Spring för livet"
 
Det har gÄtt bra nÀr jag stickat eller fingrat pÄ telefonen, men nÀr sköterskorna kommer in och kollar lÀget blir det annat ljud i skÀllan, dÄ sprutar tÄrarna.
 
  
Har frÄn bÀdden följt följetÄngen med Gösta Rymmare (fingerat namn). En Àldre herre som ramlat och Àr helt sönderslagen i hela huvudet med plÄster och bandage, med nackkrage och hÄret Ät alla hÄll. Han pÄminner lite om Einstein till utseendet. Han har bÄde en fÄtölj och sÀng i korridoren utanför expeditionen för sköterskorna ska ha koll pÄ honom... men rÀtt var det Àr ser man honom passera i korridoren med viktiga steg och portföljen i nÀven, eller med rosa tuschpenna börja klottra pÄ inventeringslistan pÄ förrÄdet utanför mitt rum. DÄ dröjer det inte lÀnge förrÀn nÄn sköterska kommer efter och leder honom tillbaks, vÀnligt smÄpratande. Idag gjorde jag en insats som nog inte Gösta uppskattade, han hade lyckats ta sig lÀngst bort i korridoren och letade efter en dörr som herrarna i dagrummet sagt fanns "dÀrborta". Nu ville Gösta ha min hjÀlp att öppna den... men jag var sÄ elak att jag skakade pÄ huvudet, tog min kaffekopp, gick till expen och skvallrade! Gösta Rymmare blev Äterigen infÄngad. IkvÀll Àr han inte kvar, han har nog fÄtt komma till en lugnare plats. Det har nog varit jobbigt för honom att ligga i en korridor med mÀnniskor som gÄr fram och tillbaka nÀr han varit sÄ förvirrad, förmodligen efter fallet. 
 
 
Maken har varit pĂ„ besök en stund. Jag hade inte tagit med medicin för sĂ„ mĂ„nga dagar, trodde jag skulle komma hem rĂ€tt fort... men nu kan jag ligga hĂ€r Ă„ret ut vad gĂ€ller den biten đŸ€—
 
Nervös. Ska snart gĂ„ och duscha samt fĂ„ renbĂ€ddat... hoppas fĂ„ sova 😮

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0