Glad Lucia đŸ’«

Det har varit en fantastisk dag. Gallan sitter dĂ€r den sitter men nu Ă€r det pĂ„ dette vise och man kan va' gla' Ă€ndĂ„ 💕
 
 
Imorse blev man vĂ€ckt som vanligt vid de olika rundorna. Temp och blodtryck och sĂ„nt innan nattskiftet gĂ„r av. Sen morgonskiftes morgonrunda. Jag fick in handdukar och rena klĂ€der för att kunna duscha, men nattdroppet skulle fĂ„ droppa klart först... nĂ€sta gĂ„ng jag vaknade var klockan halv 11! Raringarna hade lĂ„tit mig sova 💕  
 
Det blev ingen dusch förrĂ€n till kvĂ€llen. LĂ€karen skulle komma före lunch och det gjorde hon tvĂ„ gĂ„nger. En gĂ„ng för att meddela operationstid och en gĂ„ng för att berĂ€tta att jag skulle stanna över helgen. Nu ska jag inte fasta förrĂ€n pĂ„ söndag. Efter lunch satte jag igĂ„ng med att avboka besök pĂ„ jobbet och maila med arbetskamrater. Ringde nĂ„gra samtal oxĂ„. Sen fick jag besök. HĂ€rliga timmar med en vĂ€n och kollega 💕
 

NÀr hon gÄtt fick jag ett samtal och ett sms som glatt mig otroligt mycket. NÀr nedÄtgÄende spiraler vÀnder och gÄr uppÄt ger det en hisnande kÀnsla. 

KvÀllen har Àgnats Ät att prata med mina kÀra i telefonen, alla bor ju sÄ lÄngt frÄn "mitt" sjukhus att ingen kan komma hit. Och sÄ har jag lÀst halva veckotidningen min vÀn hade med sig. Den i sin tur genererade att jag nu köpt 10 pocket i serien SlÀkten. Det Àr kvinnliga författare som i stafett skriver kvinnohistoria genom seklerna. Bara idén med att skriva i stafett Àr ju helt underbar! Jag köpte inte den senaste boken för den fanns Ànnu inte i pocket... men jösses, 10 böcker lÀser man inte ut pÄ en kvÀll! Jag lÀÀÀÀngtar efter detta bokpaket!
 
 
Jag har svĂ„rt att somna ikvĂ€ll. Dagen har varit sĂ„ bra, jag har massor att tĂ€nka pĂ„, jag Ă€r vĂ€l smĂ€rtlindrad och sov ju nĂ€stan till lunch. Inatt tĂ€nker jag ljusa tankar, tackar och samlar pĂ„ mig den kraft och glĂ€dje det ger 💕
 
Amen 💕

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0