Have yourself a merry little Christmas đŸŽ…đŸŒ

Make the Yuletide gay
Next year all our troubles will be miles away
 
Jag fÄr "krypa till korset" och erkÀnna att det Àr rÀtt kul att sitta och lyssna pÄ alla dessa jullÄtar nu nÀr man har tid. Annars har jag i mÄnga Är bojkottat dem pÄ bilradion för jag stör mig pÄ alla dessa artister som bara mÄste spela in en jullÄt och swishar ihop nÄt vadsomhelst bara det innehÄller ordet jul eller christmas, sen skall dessa ihopkok plÄga lyssnarna flera gÄnger om dagen i en hel mÄnad. Vad jag upptÀcker nu Àr att vissa har en historia som man mÄste förstÄ för att uppskatta dem. Have youself a merry little christmas skrevs 1943 av Hugh Martin och Ralf Blane, Judy Garland gjorde den kÀnd Äret efter. Vad yuletide gay betyder fÄr jag inte riktigt klart för mig men yuletide Àr ett gammalt engelskt ord för jul... Hursomhelst sÄ spelades det in en film 2009, en romantisk komedi, med det namnet som handlade om ett gay-kollektiv. 2016 slÀppte Gaytenor Rickard Söderberg ett helt julalbum med samma namn. Make the yuletide gay... skulle vilja veta tanken bakom i originalet frÄn 40-talet... (tillÀgg i efterhand: gay betyder typ glad, sÄ yuletide gay betyder kort och gott "glad jul", "gör din jul glad" översatt lite enkelt)
 
(januari 2017)
 
Idag har vi varit ute en svĂ€ng. Vi Ă„kte och handlade lite. Jag vill trilla köttbullar sĂ„ vi köpte köttfĂ€rs och lök, och sĂ„ hade mitt bokpaket kommit. Yeeeay 👏👏👏
 

Mest tid har jag dock Àgnat Ät stickningen!
 
 
... och nu Àr det hög tid att sova !

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0