Op đŸ”Ș

Somnade pÄ mitt livs första insomningstablett igÄr för det var tji omöjligt att somna. VÀcktes som vanligt halv sex för tryck och temp, Àven ett blodprov denna gÄng. Lyckades faktiskt somna om och vÀcktes igen halv Ätta. IgÄrkvÀll fick jag duscha och tvÀtta hÄret med en specialtvÄl tvÄ gÄnger, och nu skulle det göras en gÄng till (förutom hÄret). RenbÀddat igÄr och renbÀddat idag igen. 

Sjutton vad nervös jag var! 

Sen vÀnta. Och vÀnta. Tiden var satt till 9.00, sÄ halv 10 ringde jag pÄ klockan och frÄgade om op visste att jag lÄg inne och inte skulle komma hemifrÄn. Pratade lite med uskan om min oro. Efter 20 minuter kom en kirurglÀkare och pratade lite. Fick veta att op skulle dröja till 11.30-12.00 sÄ jag slog pÄ mobilen och började blÀddra lite. DÄ blev jag hÀmtad. En superarrogant lÀkare pratade snabbt igenom vad som skulle hÀnda och ritade tre lÄnga svarta streck pÄ magen, tittade upp pÄ mig och sa att "sÄ lÄnga blir inte snitten"... Trodde jag skulle dö och tÀnkte "inte han, inte han"... 
 
Lite förberedelser pĂ„ op, sövdes vid 11 och vĂ€cktes vid 1. Min underbara narkossköterska hade berĂ€ttat allt jag behövde veta, om den superduktiga kirurgen (inte streckmĂ„laren), torkade mina tĂ„rar, höll mig i handen. NĂ€r vi kom till uppvaket var jag vĂ€ldigt tydlig med att han inte fick gĂ„ innan jag tackat honom. Det var kanske lite överdrivet att fria, för nĂ€r jag sa att jag ville gifta mig med honom blev han lite rosig om kinderna, men hallĂ„ 💍 jag var ju drogad đŸ„Ž! Han sĂ„g glad ut iallafall đŸ€—

Nu Àr gallan ett minne blott...
 
Nu har jag tre kompresser pĂ„ magen. Jag visste en del om operationen, men ingenting om post-op, att det skulle göra sĂ„ ont. Den delen har jag förtrĂ€ngt fullstĂ€ndigt. Men jag har Ă€tit, druckit, ki... (jaja), promenerat, haft knivsmĂ€rtor đŸ”Ș  och fĂ„tt smĂ€rtlindring 💊. Nu ska jag prova att sova oxĂ„ 😮.
 
Godnatt vĂ€rlden 🌍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0