Allt har sin tid...

Allt har sin tid, det finns en tid för allt som sker under himlen:
en tid för födelse, en tid för död,
en tid att plantera, en tid att rycka upp,
en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp,
en tid att gråta, en tid att le,
en tid att sörja, en tid att dansa... (Predikaren 3:1-4)
 
 
Under dagarna hemma har jag googlat. Jag har googlat på Hypothyreos och ryggsmärtor. Jag har gråtit, känt hopplöshet, gråtit igen och känt hopp. Det ena efter det andra faller på plats. Jag kan inte förstå det på annat sätt än att mitt immunförsvar attackerar min kropp från alla håll och kanter. I hypothyreosens spår hittar jag tex myxödem som en trolig förklaring på mina sen flera år svullna anklar, deformerade överarmar, olika svullnader i ansiktet och muskelsvaghet... och så fortsätter det. Och kvinna efter kvinna berättar om en oförstående vårdapparat och hur olika kroppsdelar vårdas på olika mottagningar utan att sambandet anas.
 
Jag tänker inte ge upp än. Det finns forskning och det betyder att det finns hjälp att få. Jag har beställt två böcker och hoppas sköldkörtelkliniken hör av sig snart. Men just nu är det tungt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0