Phuket island

Igårnatt bestämde jag mig för att jobba fredag em istället för att gå på syfestivalen för jag har alldeles för mycket som ligger, istället tänkte jag gå på förmiddagen idag. Men när jag vaknade tidigt imorse kände jag att jag jag orkar inte, hur mycket jag än sett fram emot den. Istället låg jag kvar länge i sängen innan jag började dagen. Långpromenaden med hundarna blev inte så lång pga all is på vägarna, istället satte jag mig med näsan mot solen i en park. 
 
Janne kom från sin Helsingforskryssning och hjälpte mig med dammsugning och en tavelram som gått sönder.
 
 
Jag plockade i papper, gjorde ren Ragnars bur, plockade ner kläder och knyppelprylar i byrån vi tagit upp till lyan från Strängnäs och ansade mitt vildvuxna fikonträd.
 
 
Klockan tre åkte vi till Hammarby sjöstad och Phuket island. Från början hade jag bokat bord för femton pers med anledning av att jag och sonen fyllde år för en dryg vecka sen, men sjukdomar och ryggar reducerade oss till sex pers och en bebis. Men vi hade en trevlig eftermiddag med god mat.  
 
 
Sen åkte maken och jag och packade ihop i lyan och åkte hem. Ser fram emot en lugn fortsättning på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0