NyĂ„r 🌟

KĂ€nner mig stĂ€rkt đŸ’ȘđŸŒ Har grundat i massor av vitaminer och mineraler under december samt goda tankar som innehĂ„ller goda vanor. Jag kommer varken bli vegetarian, arbetsskygg, nykterist eller ekologisk, det kommer jag aldrig orka, men vill verkligen grunda mitt liv i ett sundhetstĂ€nk sĂ„ lĂ„ngt det Ă€r möjligt. De senaste helgerna har visat vĂ€gen. Promenader, sömn, familj och vĂ€nner samt matglĂ€dje.
 
 
NyÄrsafton började med overnight oats gjort pÄ komjölk toppat med granatÀpple, kiwi, valnötter och honung. En fröjd för bÄde öga och gom. Vi Äkte till Solberga och tillÀggshandlade till flÀskfilén som vi tagit fram ur frysen. Hummer till förrÀtt och rostade rotfrukter till det grillade köttet. Efter det fick bÄde Esmeralda och Ragnar rent i sina burar. Esmeralda Àr fortfarande hos Meija som var sköldpaddsvakt nÀr vi Äkte till Teneriffa, men nÀr hon nu kommer hem sÄ kommer hon hem till ett nystÀdat terrarium.
 
 
Bamse och Rambo fick ett nyÄrsbad och Bamse blev bÄde borstad och fönad. TvÀttmaskinen snurrade. Efter en Tv-paus lagade vi mat tillsammans och hundarna fick förstÄs flÀskfilé till middag. Maken som skulle jobba natt gick och la sig ett par timmar, medan jag tittade pÄ tv och snurrade garn pÄ knyppelpinnar. Maken Äkte till jobbet vid 21.30 medan jag satt uppe nÄgra timmar till. Gick ut pÄ altanen vid 12-slaget och sen var det klart. Bamse har aldrig brytt sig om smÀllarna och Rambo var lugnare Àn förra Äret.
 
Är riktigt nöjd med mina knypplade amaryllisstöd i lyan!
 
Idag sov vi lĂ€nge. Maken kom hem efter nattpasset vid halv 8 och jag kravlade mig ur sĂ€ngen vid 11 đŸ˜± Hundarna fortsatte sova sĂ„ jag Ă„t min kallgröt innan jag gick lĂ„ngpromenad med dem. NĂ€r vi kom hem var maken redan uppe sĂ„ vi satte oss vid TVn och tittade pĂ„ skidor. Han la sig vid halv sju för att sova lite innan nattpasset och jag packade bilen och Ă„kte upp till lyan.
 
IkvÀll har jag bakat cheesecake. Finbesök imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0