Operation Ikeakassar!

Imorse när jag skulle kliva ut genom dörren ringde mamma, hon väntade på ambulanstransport. Hon sköt en fullastad rullator genom snön häromdagen och fick ont i ryggen, nu kunde hon inte röra sig alls längre. Vi får se hur länge hon blir inlagd...
 
Själv hastade jag iväg för att rigga inför Herrklubben. En herre ville berätta om julfirande i Skedevi Prästgård så jag skulle fixa projektor, dator och duk samt hämta smörgåstårta (vi hade ett födelsedagsbarn) och koka kaffe. Efter den lilla föreläsningen pratade vi lastbilar, nyårslöften, alternativa arbeten och så hade vi grupparbete. Besök och telefon på em.
 
Efter middag fortsatte jag mitt jobb att fixa i lyan. Dagens mål var att tömma alla Ikeakassar, men först skurade jag ur sekretären och placerade in mina virkade figurer däri. Det blev inte som jag tänkt men det får duga så länge, de har legat nerpackade alldeles för länge, i fem år nu! Några kommer jag behöva fluffa till för de har blivit lite deformerade under tiden i en kartong. Jag gläds åt deras befrielse 😃
 
 
Sen gick jag lös på de blå ikeakassarna. Nu ligger alla knyppelpinnepapper på ett ställe, mönster och garn samlat, lakan i linneskåpet osv. Det är inte ordning och reda än, men på god väg!
 
Nu ska jag belöna mig med lite läsning 👓

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0