Operation sekretär!

Sitter i mörkret och filosoferar. Mörker är bra! Det är avkopplande, rogivande och man slipper se eventuell oreda!
 
 
Nu är det snart två år sen morbror gick bort och ettochetthalvt år sen jag köpte hans lägenhet med hela dödsboet. Det har gått oändligt långsamt att röja men jag tänker att allt får ha sin tid. Sakta flyttar han  ut och jag in... och i mellantiden trivs vi bra tillsammans. Dessutom har det dykt upp nya kartonger lite här och där efter makens och min stora flytt 2013/14 och stört röj-rytmen.
 
Satt och log åt flaggan, den gav en så festlig inramning åt min härliga lunchrast. Försökte hålla den stående så länge det gick...
 
Idag har jag haft ett besök, röjt bland papper och mail, njutit lunch på restaurang i min ensamhet och avslutat dagen med två möten. Jag har tagit mig tid att iaktta mina stressorer och återupptäckt hur olika jag är i jobb och privatliv. På jobbet är jag en arbetsmyra och hemma en soffpotatis.
 
 
Jämfört med igår har ju inte dagen varit särskilt fysiskt ansträngande så jag bestämde mig för att jobba lite i lyan oxå. I de ”nya” kartongerna som dök upp i svärmors förråd för ett tag sen, hittade jag mina virkade sköldpaddor och andra amigurumis. Dessa vill jag ha in i sekretären! Likaså allt som ligger på sekretären vill jag få in i underskåpet. Så idag när jag kom hem fick sig sekretären sig en duvning. I den fanns bland annat en del av min beresta morbrors reseminnen. Han och jag har flera gemensamma intressen, att resa är ett av dem. Det kanske inte så konstigt att sekretären blivit stående orörd. Att fotografera har vi oxå gemensamt och jag har flera av hans inramade fotografier kvar. Men idag fick hans reseminnen respass, liksom lite andra småsaker och det känns som han och jag är överens! Det var dags nu! Och jag har bestämt mig för att inte gå och vänta på att få tid att köra iväg dem utan ska ringa och få dem hämtade istället. Jag har väntat och släpat så det räcker!
 
Nej, vad sägs om en promenad med broddar och sen lite vikingar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0