Två storlekar 👖

Himlans kul att köpa nya brallor idag! Kunde köpa två storlekar mindre än jag gjort på många år! Jag har sen kanske tio år tillbaka bara köpt en sorts byxor på Kappahl. Har provat andra förstås men trivs bara i just dessa. Nu på em när maken och jag tog en sväng till Solberga och Strängnäs för att hämta paket (med mera virkjobb 😃) och handla lite till midsommar sprang jag in på Kappahl för i mitt sista par helt hela brallor har stretchen börjat fnasa. Jag tog min vanliga storlek, en och två storlekar mindre... en storlek mindre var inga problem, två storlekar mindre gled oxå bara på. Säkert hade jag fått på mig ytterligare en storlek mindre, men jag chansar inte, det finns inga garantier för att jag får behålla vikten. Nu får detta par räcka ett tag tills jag vet vartåt det barkar... Men jag betalade mina brallor med ett segerleende 😁
 
 
Jag har jobbat oxå. Nästan fyra timmar. Admin, telefon och besök. Skyndade från jobbet, skyndade upp till zoo för att köpa hö och sågspån, fick ihop packning och djur med en farlig fart och behövde bara köa vid vägarbetena i Tullinge (tog en smitväg för att komma undan midsommartrafiken). Var faktiskt hemma redan vid två! Maken tog ut hundarna medan jag installerade marsvin, först i uteburen, sen i inneburen. Sen åkte vi alltså på paket- och shoppingturné.
 
Bamse har stenkoll!
 
Hittade en limegrön kruka till min Mårbacka från Mårbacka 😃
 
Stekt fläsk med stuvad blomkål. Samma som vi åt innan min helvetesattack från bukspottkörteln.
 
Nu har jag plåstrat om mina skavsår på tumme och pekfinger som jag fått av virknålen, så nu kan jag ge virknålen en ordentlig omgång ikväll oxå 🧶 Har gett mig 17 på att sjalen ska bli klar innan jag börjar virka väska 👜
 
Älskar färgen! Twirls deLuxe Emerald 💚

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0